Je pochopitelné, že každá firma, bez ohledu na svou velikost, chce mít co největší zisk. Koneckonců, to je ten důvod, proč byla založena. Avšak aby nám vydělávala peníze, je potřeba přilákat stále nové zákazníky a zároveň si udržet ty stávající.
Je tedy jasné, že správě zvolená marketingová strategie je klíčem k úspěchu. Zvlášť když vezmeme v úvahu, že se konkurence snaží přesně o to samé. A ačkoliv je mezi běžnými lidmi zdaleka nejznámější klasická reklama, především ta televizní, rozhodně to není jediný možný způsob, jak svou firmu propagovat.
Jednou z možných strategií je i rozdávání či prodávání nejrůznějších reklamních předmětů. Jedná se obvykle o drobnosti, jako jsou klíčenky či propisky. V některých případech se však firma může rozhodnout investovat do tohoto způsobu reklamy o něco více peněz. Zde si potom zákazníci mohou koupit například nejrůznější textil.
Typickým příkladem jsou pak reklamní čepice. Ty mohou být nejrůznějších druhů, od klasických kšiltovek po kulichy. Společné mají to, že jsou ve firemních barvách, a navíc je na nich logo a jméno dané firmy.
Jejich cíl je dvojí. V první řadě samozřejmě firma na jejich prodeji vydělá. O tom není pochyb, přeci jen by bylo hloupé, kdyby je prodávali za nižší cenu, než jaké jsou pořizovací náklady. Zvýší se jim tedy celkový zisk, což je vždy dobré.
Ovšem nejen to. Pokud budou lidé tyto čepice nosit (a vzhledem k tomu, že si je kupují, pak to obvykle plánují), pak i ostatní lidé okolo uvidí logo dané firmy. A pomyslí si, že daný člověk s ní musel být spokojený, když nosí čepici s jejím jménem. A tím spíše je napadne, že by ji také mohli vyzkoušet.
Tím pádem přibude více zákazníků, což opět znamená vyšší zisk. Jak je vidět, jedná se rozhodně o výhodnou taktiku. Není tedy divu, že ji aplikuje tolik firem. Přeci jen, zisk je zde to nejdůležitější.