Jak funguje firemní stravování, a je vůbec například firemní stravování Praha výhodné?

Jak funguje firemní stravování, a je vůbec například firemní stravování Praha výhodné?

Je zákonem dáno, že každá zaměstnanec, který pracuje na standardní úvazek 40 hodin týdně, což znamená 8 hodin denně, má nárok na pauzu v trvání minimálně půl hodiny. Ta nesmí být dána na začátek ani na konec pracovní doby, a je pravdou, že se do ní nezapočítává.

různé připravené pokrmy

Faktem je, že naprostá většina zaměstnanců tuto pauzu využívá k tomu, aby se najedla. I proto je, pokud to situace alespoň trochu umožňuje, dávána okolo poledne. Tak si mohou pracovníci v klidu dát oběd, běžnou součást tří denních jídel.

Otázkou ovšem je, jak dané jídlo získají. Nejčastěji to zaměstnavatelé nechávají na svých zaměstnancích. Ti si buď oběd přinesou z domova, nebo si jej během oné pauzy zajdou koupit. To však není možné vždy. Pokud by si například ve velkých výrobnách měli své pokrmy ohřívat všichni zaměstnanci, pak by pauza skončila dřív, než by ten poslední přišel na řadu.

I proto mnoho zaměstnavatelů v takovýchto velkých provozech nabízí svým pracovníkům firemní stravování. V podstatě se jedná o to, že specializovaná firma přiveze vždy na obědovou pauzu zaměstnancům oběd. Tak se mohou v klidu najíst všichni.

Většina z nich navíc nabízí výběr z několika jídel, i když ten musí zaměstnanci učinit týden předem, aby kuchaři věděli, co mají uvařit a v jakém množství. Každopádně díky tomu mají zaměstnanci zajištěno teplé jídlo.

kuchaři vařící jídlo

Je však jasné, že firemní stravování, například firemní stravování Praha, není zadarmo. Část si platí pracovníci sami, ovšem větší podíl z celé ceny hradí zaměstnavatel. Má to i výhodu, neboť hromadné objednávky jsou téměř vždy levnější. I tak se ale můžeme ptát, zda se to zaměstnavateli vůbec vyplatí.

Odpovědí je, že ano. Zaměstnanci díky tomu budou spokojenější a podají lepší výkon, což znamená, že toho i více vyrobí. Tím pádem se toho i více prodá, což zase přinese firmě vyšší zisk. Je tedy vidět, že v konečném důsledku na tom firma ještě vydělá. A o to tu jde především.